wtorek, 27 grudnia 2016

Tradycyjna turecka pasta z czarnych oliwek / Zeytin ezmesi


zeytin ezmesi
Pasta z czarnych oliwek / zeytin ezmesi
Świeta, święta i po świętach, teraz trzeba pomyśleć o Sylwestrze. U nas w tym roku będzie rodzinny domowy Sylwester ze względu na grypę, która nas dopadła. Zachorowalismy wszyscy po kolei, zaczęło sie od najmłodszej córki a skończyło na mężu. Siedzenie w domu sprzyja gotowaniu niestety choroba nie zachęca do jedzenia więc w najbliższym czasie na blogu propozycje lekkich przekąsek i past.
Dzisiaj mam dla Was tradycyjną turecką pastę z czarnych oliwek. Turcy jedzą ją najczęściej na śniadanie lub używają jako smarowidła do kanapek, zamiast masła. Proszę nie mylić kanapek ze śniadaniem. Turcy na śniadanie nie jedzą typowych polskich kanapek. Kanapka nazywana tu sandwiczem to "danie" jedzone przez młodych ludzi jako przekąska w szkole lub w pracy. 
Pasta jest bardzo prosta w wykonaniu
Drugie zdjęcie to propozycja kanapki jaką często spotykam w tureckich czasopismach kulinarnych. Połączenie pasty z czarnych oliwek z awokado. Wypróbowałam i mi posmakowało. Polecam.


Tradycyjna turecka pasta z czarnych oliwek / Zeytin ezmesi
  • szklanka czarnych oliwek bez pestek
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sok z cytryny
  • oregano
Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera i dokładnie blendujemy na pastę. Zostawiamy na noc w lodówce by smaki się połączyły.

Kanapka z pastą z czarnych oliwek i awokado

3 komentarze:

  1. Bardzo jestem ciekawa tego smaku, muszę spróbować.
    Mnie choroba dopadła na początku grudnia i trzyma do teraz. Ani gotować mi się nie chce, ani jeść. Życzę nam wszystkim szczęśliwego i pomyślnego Nowego Roku, przede wszystkim bez chorób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomimo, że nie przepadam za oliwkami, to w takiej wersji zjadłabym ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam,składniki mam wszystkie więc do roboty, dzięki za przepis ☺️

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...