środa, 29 czerwca 2016

Menu ramazanowe dzień 24. Humus z marchewką

Humus z marchewką
Humus z marchewką

Humus to ostatnio moja ulubiona pasta śniadaniowa. Z powodzeniem zastępuje masło jak również wyśmienicie smakuje z surowymi warzywami więc nadaje się na drugie śniadanie do szkoły czy do pracy. W czasie Ramazanu humus jest moją propozycją na śniadanie. Ciecierzyca, pasta tahini, oliwa z oliwek, pieczona marchewka to wszystko razem Tworzy znakomitą pastę która z pieczywem i warzywami jest pełnowartościowym śniadaniem przed całodziennym postem.
Humus jest potrawą kuchni arabskiej jednak znany jest w wielu krajach basenu Morza Śródziemnego między innymi w Turcji. W Turcji preferowana jest oczywiście wersja klasyczna ja jednak zmodyfikowałam ją i dodałam pieczoną marchewkę.  Przygotowując mój humus wzorowałam się na propozycjach z internetu.
Potrawę tę przygotowałam na Festiwal kuchni arabskiej organizowany przez Malwinę z bloga Filozofia smaku.

Menu ramazanowe dzień 24:

sahur: Humus z marchewką

         Tatarska kobate


Humus z marchewką
  • szklanka ugotowanej ciecierzycy
  • pieczona duża marchewka lub 2 małe
  • 2 łyżki pasty tahini
  • 4 łyżek oliwy
  • ząbek czosnku
  • sok z cytryny
  • sól
  • kumin
Aby upiec marchewkę należy ją umyć obrać przekroić na mniejsze kawałki polać oliwą i piec z piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 20 minut. Pieczoną marchewkę i pozostałe składniki wkładamy do misy blendera i dokładnie miksujemy. Sprawdzamy smak i w razie potrzeby doprawiamy. Tak przygotowany humus przechowujemy w lodówce w szczelnie zamkniętym pojemniku około tygodnia.

Humus z marchewką
Humus z marchewką

Kuchnia arabska przepisy

4 komentarze:

  1. Świetny przepis, na pewno zrobię :)
    Zapraszam również do mnie, a tam 52 triki kuchenne, które ułatwią Wam gotowanie.
    Na pewno o większości z nich nie mieliście pojęcia !

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy słyszeliście o ekspresowej tarcie z płatków owsianych z fetą i warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam takiej i w kuchni tureckiej takiej nie uświadczysz. Płatki owsiane to tutaj nowość.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...