środa, 25 maja 2016

Szparagi zapiekane w cieście yufka

Szparagi zapiekane w cieście yufka
Szparagi zapiekane w cieście yufka
Dzisiaj mam dla Was banalnie prosty przepis. prosty ale bardzo smaczny, dzieki niemu moja starsza córka polubiła szparagi. Jedyne co potrzebujecie to szparagi, ciasto yufka i żółty ser.
Dzisiajszy przepis przygotowałam w ramach wspólnego gotowania z Mirabelką, Gin, Mopsikiem i Malwiną Temat przewodni to zapiekane szparagi. Koniecznie zajrzyjcie do dziewczyn z pewnością upiekły coś pysznego.



Szparagi zapiekane w cieście yufka

  • opakowanie szparagów
  • 2 płaty ciasta yufka
  • 100g żółtego sera
  • olej lub oliwa
  • woda
Szparagi myjemy i obieramy. Ciasto yufka kroimy w paski grubości 5cm, długość około 15-20cm. Ser ścieramy na tarce, ciasto smarujemy woda wymieszaną z olejem 1:1. Na środek nakładamy niewielką ilość sera składamy ciasto na pół i owijamy szparagi jak wstążką. Końcówkę smarujemy wodą i "sklejamy" jak w sigara boregi. Układamy na blasze. W ten sposób owijamy Pozostałe szparagi. Pieczemy około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Owiniete szparagi przed peczeniem mozna posmarować żółtkirm, ja tego nie robiłam.


3 komentarze:

  1. Nigdy o takim cieśnie nie słyszałam... Troszkę jak filo wygląda na tych zdjęciach :)
    Takie szparagi z pewnością smakują wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filo jest trochę inne. Yufka to ciasto którego używamy do borek, filo u nas raczej używa się do słodkich wypieków

      Usuń
  2. Bardzo apetycznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...