czwartek, 14 stycznia 2016

Buraczki zasmażane, wersja polska

Buraczki zasmażane, wersja polska
Buraczki zasmażane, wersja polska

Już Wam kiedyś pisałam, że buraki to jedno z moich ulubionych warzyw, kocham je pod każdą postacią dodaję do wszystkiego, zup, sałatek, wypieków by zabarwić ciasto na różowo i oczywiście na sposób polski zasmażam je i podaję jako ciepły lub zimny dodatek do obiadu.
Moja rodzina uwielbia barszcz ukraiński a do pozostałych buraczanych potraw podchodzą z dystansem, jedynie starsza córka z przyjemnością próbuje dla niej nowych wymysłów mamy :) mąż z chęcią również zjada sałatki a najmłodsza pociecha najchętniej nie jadłaby żadnych warzyw ale to nie wchodzi w grę :)

Moja wersja zasmażanych buraczków jest inna niż klasyczna ale uważam, że równie smaczna, jeśli lubicie małe zmiany koniecznie spróbujcie.


Buraczki zasmażane, wersja polska
  • 500g gotowanych lub pieczonych buraków (ja dodałam pieczone)
  • cebula
  • czerwona papryka
  • jabłko
  • sok z połowy cytryny
  • sól
  • cukier
  • czarny pieprz
  • ostra papryka pul biber
  • oliwa z oliwek
  • natka pietruszki (opcjonalnie)
Cebule kroimy w drobną kostkę i smażymy na oliwie, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę czerwoną słodką paprykę, smażymy aż cebula się lekko zrumieni, dodajemy starte na tarce warzywnej buraki i smażymy jeszcze chwilę, zdejmujemy z ognia, dodajemy obrane i starte na tarce jabłko, przyprawiamy do smaku sokiem z cytryny, solą cukrem, swieżo zmielonym czarnym pieprzem a wielbiciele ostrości mogą dodać papryke pul biber, ja oczywiście dodałam. Dokładnie mieszamy i podajemy lekko ciepłe lub na zimno. Ja do moich buraczków dodałam również drobno posiekaną natkę pietruszki.

Buraczki zasmażane, wersja polska
Buraczki zasmażane, wersja polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...