sobota, 14 listopada 2015

Dyniowy mücver z piekarnika

Dyniowy mücver z piekarnika
Dyniowy mücver z piekarnika

Już jestem, już jestem i spieszę z informacją, że internet znowu działa a ja właśnie siedzę sobie sama w domu i pichcę smaczne co nieco. Dziś mam dla Was zaległy post. Dyniowy mücver z piekarnika ,miałam go opublikować z Kasią i Malwiną ale przez brak internetu publikuję go dopiero dzisiaj.


Oryginalny, turecki, przepyszny w smaku, dietetyczny, dyniowy mücver z piekarnika. Nie tylko Polacy chcą się zrowo odżywiać, Turcy a szczególnie Turczynki, te świadome problemów z nadwagą zamieniły mucver smażony w głębokim oleju na ten z piekarnika. Jeśli zapytacie mnie o smak, powiem, że ten z piekarnika jak dla mnie smakuje o wiele lepiej. Jest lekki jak chmurka, delikatny a zarazem ostry gdyż dodałam aż całą łyżeczkę ostrej papryki pul biber. Wy oczywiście nie musicie aż tak zaostrzać tej potrawy, możecie równie dobrze dodać słodką paprykę w proszku ale ja wolałam odrobinę ostrości :)

Malwina i Kasia przygotowały klasyczne wersje dyniowego mücvera koniecznie więc zajrzyjcie do nich na blogi.


Dyniowy mücver z piekarnika
  • kilogram dyni
  • pęczek koperku
  • pęczek natki pietruszki
  • 200g pora 
  • 3 jajka
  • 2 łyzki mąki pełnoziarnistej
  • oliwa z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • jogurt naturalny
  • sól
  • czerny pieprz
  • ostra papryka pul biber (można zamienić na słodką)
Dynię myjemy i ścieramy na tarce. Dodajemy drobno posiekany koperek i natkę pietruszki oraz zmiażdżony czosnek. Por siekamy na pół - talarki i wszystko dokładnie mieszamy, solimy, dodajemy czarny pieprz i ostrą papryke pul biber. Jajka dokładnie roztrzepujemy widelcem, dodajemy do warzyw i dokładnie mieszamy, dodajemy mąkę i 3 łyżki oliwy, dokładnie mieszamy. Przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 45-60 minut.
Po upieczeniu, wyjmujemy z papierem na kratkę lub deskę by ostygł. Podajemy lekko ciepły z jogurtem naturalnym.


Dyniowy mücver z piekarnika
Dyniowy mücver z piekarnika

4 komentarze:

  1. czy zamiast dyni można użyć zwykłych ziemniaków i np. cukinii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie mozna uzyc cukinii, ziemniakow, marchwi. Jedynie wersja z ziemniakami musi byc pieczona nieco dluzej czyli okolo 60 minut.

      Usuń
  2. Wygląda bardzo fajnie. Chętnie sobie coś takiego przygotuję i to właśnie wersję z piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...