wtorek, 4 sierpnia 2015

Placki z cukinii wersja dietetyczna

Placki z cukinii wersja dietetyczna
Placki z cukinii wersja dietetyczna
Dzisiaj mam dla Was bardzo fajny przepis na  placki z cukinii w wersji dietetycznej. Skąd pomysł na wersję dietetyczną? Taką wersję zachwalała jedna z czytelniczek bloga. Nie byłam do niej przekonana, wydawało mi się, że placki z piekarnika wyjdą suche i niesmaczne ale jakże się myliłam. Są bardzo smaczne puszyste i wcale nie są suche. Podane z sosem jogurtowo czosnkowym albo z samym jogurtem są wyśmienite. Dziękuję Marta za podpowiedź.


Jeśli ktoś jednak stwierdzi, że takie placki to nie dla niego, zapraszam na wersję klasyczną z patelni. Przepis również jest na blogu.

Potrawę tę przygotowałam na akcję "Turcja od kuchni". Was również zapraszam do wzięcia w niej udziału.

Placki z cukinii wersja dietetyczna
Placki z cukinii wersja dietetyczna

Placki z cukinii wersja dietetyczna
  • 3 jajka
  • mały zabek czosnku
  • dymka
  • 1/4 pęczka natki pietruszki
  • 1/4 pęczka mięty
  • 1,5 szklanki startej na tarce cukinii
  • 2 łyzki mąki 
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 1/4 łyzeczki kolendry w proszku
  • 1/4 łyzeczki kuminu
  • 1/3 szklanki oliwy
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, przyprawami i solą. Jajka ubijamy lekko trzepaczką i dodajemy mieszankę mąki, dokładnie mieszamy. Dodajemy startą na tarce cukinię, posiekaną zieleninę, zmiażdżony ząbek czosnku i oliwę dokładnie mieszamy. Łyżką nakładamy placki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Placki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 15 minut aż placuszki się zarumienią. Podajemy z sosem jogurtowo czosnkowym lub jogurtem.


Placki z cukinii wersja dietetyczna
Placki z cukinii wersja dietetyczna



Placki z cukinii wesja klasyczna


1 komentarz:

  1. Mnie też zainteresowała taka wersja z piekarnika. Zawsze smażyłam takie placki i nigdy nie pomyślałabym o tym, aby je upiec.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...