środa, 24 czerwca 2015

Moje propozycje na ramazanowe menu: dzień 8


Portulaka

Dzisiaj będzie wyjątkowo krótko. Wszystko robię w biegu bo wyjeżdżam. Jadę na jeden dzień do Ankary ale wiadomo trzeba się przygotować więc zaganiana jestem. Gdybym nie zdążyła z jutrzejszym postem to wybaczcie opublikuję go zaraz jak wrócę. Postaram się zrobić dużo zdjęć. Proszę Was trzymajcie kciuki za to by mi się powiodło i wszystkie sprawy rozwiązały się pomyślnie.





A teraz mam dla Was nowe menu na kolejny, już 8 dzień postu:

Sahur: Sałatka z portulaki z serem i migdałami. Jesli nie macie portulaki możecie ją zastąpić szpinakiem baby lub dowolną mieszanką sałaty, jednak muszę zaznaczyć, że portulaka ma lekko kwaśny smak podobny właśnie do szpinaku więc przed dodaniem sosu sałatę przydałoby się sktropić sokiem z cytryny.

Iftar: Zupa Sulejmana specjalnie dla wszystkich wielbicieli "Wspaniałego stulecia". Zdjęcie zupy                  jest do poprawki ale wierzcie mi na słowo, warto ją przygotować jest bardzo smaczna.
          Sałatka z portulaki
          Kazandibi

Sałatka z portulaki
Sałatka z portulaki

Bardzo prosta, szybka, do zrobienia w dosłownie 10 minut sałatka. Znana i popularna zarówno w kuchni tureckiej jak i w kuchni arabskiej. Portulaka jest mało znana aczkolwiek spotykana w Polsce. jako zamiennik proponuję szpinak baby lub mieszankę sałat. I tu mała zagwozdka. Jeśli zastąpimy portulakę mieszanką sałaty co nam wyjdzie? Coś co przypomina mi z wyglądu surówkę z mego dzieciństwa zwykłą polska sałatę ze smietaną. Jeśli zrobicie moją wersję zobaczycie jak bardzo może się zmienić smak znanej Wam z dzieciństwa sałaty. Polecam!!!


Sałatka z portulaki
  • pęczek portulaki, możemy zastapić szpinakiem baby lub mieszanką sałaty. Jeśli będziemy używać mieszanki różnego rodzaju sałty skropmy je lekko sokiem z cytryny
  • szklanka jogurtu
  • ząbek czosnku
  • sól
  • oliwa z oliwek
  • ostra papryka dla wielbicieli ostrości
Odrywamy listki i wierzchołki pędów portulaki, łodyg nie używamy gdyż są dość twarde. Myjemy. Jogurt mieszamy ze zmiażdżonym czosnkiem solą i łyżką oliwy. Sos mieszamy z portulaka polewamy oliwą z oliwek, posypujemy papryka. Wstawiamy do lodówki by smaki się połączyły.


Sałatka z portulaki
Sałatka z portulaki

Sałatkę przygotowałam w ramach V Festiwalu kuchni arabskiej.





V Festiwal Kuchni Arabskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...