środa, 19 listopada 2014

Sałatka z ciecierzycy

Ta sałatka z ciecierzycy jest potrawą regionalną i pochodzi z Gaziantep. Tam jada się ją zawiniętą w yufkę lub lavasz czyli płaski chleb. Taka zwijana forma to dürüm. Przyznam się, że w Gaziantep nie byłam i nie jadłam tej sałatki w oryginale ale wszystko przede mną :) Dziś polecam jej wersję domową z talerza lub miseczki. Sałatka przepyszna z pewnością Wy również ją polubicie. 
Przepis pochodzi z internetu i jest kompilacją kilku przepisów jak również rad koleżanki pochodzacej z Gaziantep.

Wraz ze mną sałatkę przygotowała Malwina i Zuzia. Koniecznie sprawdźcie jaką wersję sałatki one proponują.


Sałatka z ciecierzycy

szklanka ugotowanej ciecierzycy
pół pęczka natki pietruszki
kilka gałązek szczypiorku
mała czerwona papryka (w Polsce pół mięsistej słodkiej papryki)
szczypta kuminu
mały ząbek czosnku (opcjonalnie, ja dodałam)
sól
czarny pieprz
ocet winny (ja dodałam sok z granata gdyż octu winnego nie lubię)
oliwa z oliwek

Ugotowaną ciecierzycę, paprykę pokrojoną w drobną kostkę, posiekaną natkę pietruszki, szczypiorek i przyprawy. Dokładnie mieszamy. Z oliwy, octu (soku z granata lub soku z cytryny) i czosnku robimy sos, który dodajemy do sałatki, mieszamy i odstawiamy by smaki się połączyły.




5 komentarzy:

  1. Chcę to zjeść... Muszę sobie przygotować, albo chłopa zmolestować, żeby mi zrobił (w końcu Turek ;) )

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za informacje na temat pochodzenia tej sałatki. Przyznam się, że szukałam na wielu stronach i nic nie udało mi się znaleźć. Jadanie sałatki zawiniętej w chleb bardzo mi się podoba :) Dziękuję za wspólne gotowanie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada swietnie! Ja czesto robie salatke z ciecierzycy, tylko ze z pomidorkami zwyklymi i suszonymi, no i z pietruszka ;) Twoja wersje z pewnoscia wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najbardziej lubię wersję z pomidorem, natką pietruszki i fetą.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...