środa, 5 listopada 2014

Börek z dynią i serem

Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazku. Właśnie potrzeba skłoniła mnie do przygotowania tej wersji börek. Dynię w kuchni tureckiej je się przede wszystkim na słodku w wersji deserowej ja jednak lubę także wersję wytrawną dlatego postanowiłam, że sama sobie ją wymyślę. Czy rodzinka zaakceptowała tę wersję? Mąż jak najbardziej tak, dzieci nie przepadają za dynia ani na słodko ani na słono więc spróbowały podziękowały i wiecej nie jadły :)
Ciekawa jestem czy Wam posmakuje.



Börek z dynią

średni kawałek dyni (około 200-300gr lub więcej w zależności od objętości dyni)
oliwa z oliwek
dowolne przyprawy
150g sera feta lub lor
3 płaty ciasta yufka
szklanka jogurtu
1/3 szklanki oliwy z oliwek

Dynię myjemy kroimy na części, lekko polewamy oliwą z oliwek i przyprawiamy ulubinymi ziołami u mnie czarny pieprz, i zioła prowansalskie. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni do miękkości. Aby przygotować sos mieszamy jogurt z oliwą. Na dno formy o wymiarach 20cm na 24cm wykładamy papier śniadaniowy, na papier układamy jedną yufkę tak by boki zwisały poza formę. Smarujemy yufkę sosem i układamy 1/4część drugiej yufki.polewamy sosem, po ułożeniu i posmarowaniu kolejnego kawałka  (1/4) yufki układamy upieczoną dynię, którą wcześniej kroimy w kostkę, dynię lekko posypujemy startym serem. Proces ten powtarzamy aż do ostatniego kawałka yufki nie zapominamy o układaniu dyni i posypywaniu serem. Na koniec zakładamy na siebie wystające poza formę boki yufki uprzednio każdy smarując sosem. Wierzch również smarujemy sosem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 25-30 minut. Gdy borek jest rumiany wyjmujemy z piekarnika, lekko studzimy i podajemy jeszcze ciepły.



7 komentarzy:

  1. czy ciasto yufke moge zrobic sobie sama jakoś??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ozcywiście. Składniki na yufke to mąka woda i sól. Ciasto powinno być wywałkowane bardzo cienko.

      Usuń
  2. chętnie wypróbuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie na pewno posmakuje ! : ) gratuluje pomysłowości!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o połączenie dyni i fety to ja jestem jak najbardziej na tak. Robiłam niedawno ciasto filo nadziewane dynią, szpinakiem i fetą i też wyszło super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co widze to zdjęcie to mysle ze to sernik z brzoskwiniami :) i chyba taki upieke oczywiście z ciastem yufka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co widze to zdjęcie to mysle ze to sernik z brzoskwiniami :) i chyba taki upieke oczywiście z ciastem yufka:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...