poniedziałek, 13 października 2014

Su böreği dla zapracowanych

Kolejny praktyczny przepis, w którym wykorzystujemy półprodukt jakim jest gotowa yufka. Dodatkowo dzięki temu przepisowi uzyskamy smak potrawy, która normalnie jest bardzo pracochłonna. Oszukane su böregi , tak również nazywana jest ta potrawa. Wiele Turczynek wykorzystuje ten przepis by przygotować börek dla gości.
Ja znalazłam go w czasopiśmie Lezzet. Polecam wszystkim wielbicielom börek.




Su böreği dla zapracowanych

3 płaty yufka
2 szklanki mleka
1/4 szklanki oliwy z oliwek lub oleju
200g sera białego feta (ja dodałam mieszankę sera lavas peyniri, kasar i lor)
pół pęczka natki pitruszki

Mleko mieszamy z oliwą. Ser mieszamy z drobno posiekaną natką pietruszki. Jedną całą yufkę układamy na wyłożonej papierem do pieczenia średniej wielkości formie. Lekko polewamy ją mieszanką mleka i oliwy. Pozostałe dwie yufki rozrywamy na cztery części każdą i po kawałku układamy na dużej yufce, każdy kawałek polewając sosem z mleka i oliwy i posypując mieszanką sera i pietruszki. Po ułożeniu ostatniej warstwy brzegi dużej yufki zakładamy jeden na drugi polewając sosem. Börek tniemy ostrym nożem na części i polewamy pozostałym sosem. Pieczemy aż się zarumieni w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. 





7 komentarzy:

  1. Rzeczywiście proste :) Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli dokladnie cos dla mnie! :))) Musze zrobic, tylko rozwazac zastepienia pietruszki szpinakiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardzıej szpinak sie nada. Moze byc tez mieso mielone z cebulka i ziolami zamiast sera i zieleniny. Kto co lubi.

      Usuń
  3. Ja widziałam yufke do su boreğı. Czy ta sie nada do tego przepisu. Czy musi być ta zwykła. Będzie jakaś różnica w smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yufka do su boregi będzie jeszcze lepsza. Ona od zwykłej różni się tym iż jest troszkę grubsza i ma w składzie jajko, przynajmniej powinna mieć więc smak będzie identyczny z oryginałem..

      Usuń
  4. Zrobilam mmmmm super

    OdpowiedzUsuń
  5. Super dzis zrobilam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...