piątek, 1 sierpnia 2014

Kruche słone ciasteczka, simity (kandil simidi)

Z pewnościa znacie drożdżowe simity, bajgle które Turcy jedzą do śniadania. Simity, które Wam dzisiaj zaprezentuję to zupełnie coś innego. Kruche ciasteczka do herbaty. oryginalna nazwa to kandil simidi gdyż najczęściej przygotowuje się je na kandil, jednodniowe tureckie święto religijne. W ten dzień właśnie częstuje się gości małymi kruchymi ciasteczkami najczęściej w kształcie obwarzanka. Ze względu na to iż proporcje z których przygotowałam simity były dość duże z części ciasta zrobiłam słone paluszki i ciasteczka. W oryginalnem przepisie do ciasta dodaje się przyprawę mahlep ja jej akurat nie miałam więc dodałam oregano. Mahlep daje lekko słodkawy posmak i ładny zapach więc oregano nie może być jego zamiennikiem ja jednak ze względu na to iż chciałam nadać ciasteczkom inny smak i zapach użyłam oregano. Jeśli nie macie dostępu do mahlepu użyjcie dowolnej ulubionej przyprawy lub zioła.
Słone ciasteczka przygotowałam z Kasią i Izą w ramach wspólnego gotowania.



Kruche słone ciasteczka, simity (kandil simidi)

100g margaryny lub masła, można też pół na pół
0,5 szklanki jogurtu
1/3 szklanki oliwy z oliwek
łyżeczka proszku do pieczenia
jajko (żółtko do ciasta, białko do smarowania)
łyżeczka soli
około 2 szklanek mąki
sezam
czarnuszka


Masło i margarynę w temperaturze pokojowej mieszamy z oliwą z oliwek jogurtem i żółtkiem. Mąkę, sól, proszek do pieczenia mieszamy w drugim pojemniku. Mieszankę mąki dodajemy do składników płynnych i zagniatamy luźne odchodzące od dłoni ciasto. Mąkę radzę dodawać stopniowo gdyż w zależności od ilości składników płynnych może wystarczyć mniej niż 2 szklanki. Z powstałego ciasta robimy rulonik i formujemy simity, maczamy w białku i w mieszance sezamu i czarnuszki. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni aż ciasteczka będą lekko rumiane.





7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis,takie ciasteczka przyciągają wzrok;)
    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zastanawiałam się czym zastąpić mahlep ? fajnie ,że podałaś...wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale śliczne kształty nadałaś tym simitom:) A w jakiej formie najczęściej występują w Turcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej są okrągłe w kształcie obwarzanków te pozostałe też są ale jako zykłe kruche słone ciasteczka.

      Usuń
  4. A ile sztuk mniej więcej wychodzi z tych proporcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamietam dokładnie ale duzo chyba ponad 20 sztuk.

      Usuń
  5. Ile mniej więcej sztuk wychodzi z podanych proporcji?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...