poniedziałek, 28 lipca 2014

Baduç kavurması - zielona fasolka z pomidorami i jajkiem

Kolejna letnia potrawa. Tym razem regionalna, z Aksaray. Smażona fasolka z pomidorami i jajkiem. Ja jem ją na obiad bo lubię latem lekkie potrawy. Wy możecie zjeść na drugie śniadanie, obiad czy kolację, tak jak lubicie. 
Przepis pochodzi z mego ulubionego czasopisma kulinarnego Lezzet. Wraz ze mną fasolkę przygotowała Malwina, Kasia i Iza.




Baduç kavurması - zielona fasolka z pomidorami i jajkiem

500g zielonej fasolki (ja użyłam fasolki mamut najbardziej ją lubię)
duża cebula
2 zielone papryki typu sivri lub pół zielonej polskiej papryki
3 duże pomidory
2 jajka
oliwa z oliwek
sól
pieprz

Ja fasolkę wcześniej lekko odgotowałam, jeśli nie chcecie tego robić wybierajcie swieżą fasolkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy cebule pokrojoną w drobna kostkę, dodajemy drobno posiekaną paprykę i smażymy jeszcze kilka minut. Pomidory obrane ze skórki ścieramy na tarce i dodajemy do cebuli. Przyprawiamy do smaku i na koniec dodajemy fasolkę obraną i pokrojoną w kawałki długości 1-1,5cm. Dusimy fasolkę w pomidorach aż zmięknie a sok z pomidorów w dużej części wyparuje. Jeśli po odparowaniu soku fasolka wciąż będzie twarda dodajemy odrobinę wody i dusimy do miękkości. Jeśli dodajemy wcześniej odgotowana fasolkę, pomidory i cebulę dusimy dłużej aż część soku z pomidorów wyparuje i dopiero wtedy dodajemy fasolkę.  Na sam koniec dodajemy roztrzepane jajka i mieszamy aż jajka się zetną.






5 komentarzy:

  1. Czy słodki chlebek z melasą i rodzynkami, zwykle nazywany tureckim, faktycznie ma coś wspólnego z Turcją? Wszystkie przepisy jakie znalazłam są w języku polskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodki chlebek sprzedawany w Polsce jako chlebek turecki nie ma nic wspólnego z oryginalnym tureckim chlebem. W Turcji nie występuje chleb na słodko a w wersji słonej na słodko są bułeczki lub ciastka typu çörek.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Przepis faktycznie na prostą potrawę ale patrząc na składniki z całą pewnością bardzo smaczną. Muszę zrobić w najbliższym czasie, ale albo jak Ty z fasoli mamut albo z żółtej bo nie wiem czemu zielona gorzej mi "wchodzi". Fajne to Wasze wspólne gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię fasolkę z pomidorami, ale takiej z jajkami jeszcze nie próbowałam. Muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i już wiem co jutro będzie na obiad :-D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...