piątek, 13 czerwca 2014

Truskawki z kruszonką

Nie ma chyba prostszego deseru niż ten. Zostało mi trochę kruszonki z drożdżówek i truskawek z poprzedniego dnia więc żeby nic się nie zepsuło i nic nie wyrzucać zrobiłam crumble truskawkowe czyli truskawki z kruszonką. Tym razem bez dodatków w podstawowej wersji ale już niedługo wersja wypasiona i dietetyczna, kto co woli :)



Truskawki z kruszonką 

500g truskawek
3 łyżki cukru (opcjonalnie, ja nie dodawałam)

kruszonka
pół szklanki mąki
60g masła
3 łyżki cukru

Truskawki jeśli są małe całe układamy w formie do pieczenia. Jeśli są duże należy je przeciąć na dwie lub trzy części. Jeśli są kwaśne posypujemy cukrem i mieszamy. Składniki na kruszonkę mieszamy palcami, łączymy i układamy na truskawkach. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy do zrumienienia sie kruszonki. 15-20 minut. 




Çilekli crumble

Çok pratk ve çok lezzetli bir tatlı. Tavsiye ederim.

500g çilek
3 çorba kaşığı şeker

kıtır hamur için
yarım su bardağı un
3 çorba kaşığı şeker
60g tereyağ

 Çilekleri fırın kabına koyup öekerle karıştırıyoruz. Hamur malzemelerden parmak ucuyla hamurları yapıp çileklerin üzerine serpiyoruz. 180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişiriyoruz.


2 komentarze:

  1. Prosty deser na cieszy, wygląda apetycznie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. proste ale i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...