wtorek, 15 kwietnia 2014

Potrawka z groszkiem i wołowiną

Jedno z dań, które ja osobiście bardzo lubię. W tytule napisałam, że to danie z wołowiną jednak nie ma żadnych przeciwwskazań by zrobić je z innymi rodzajami mięsa: jagnięcina czy kurczakiem. Wieprzowiny w Turcji nie mamy ale jeśli ktoś lubi również może spróbować. Ja pozostałe rodzaje mięsa wypróbowałam i najbardziej smakuje mi z kurczakiem i wołowiną.




Potrawka z groszkiem i wołowiną
Bezelye yemeği

szklanka łuskanego groszku
300g chudej wołowiny bez kości
cebula
marchewka
2 średniej wielkości ziemniaki
natka pietruszki
łyżka koncentratu pomidorowego
sól
pieprz
kumin
tymianek
pul biber (opcjonalnie)

Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na patelni smażymy mięso, Jeśli wołowina jest twarda możną do niej wlać szklankę wrzątku i gotować 15 minut w szybkowarze lub 20-30 minut w zwykłym garnku. Gdy mięso będzie miękkie dodajemy cebulę i smażymy kilka minut. Dodajemy marchew i ziemniaki pokrojone w kostke tej samej wielkości. Smażyny kilka minut. Dodajemy łyżkę koncentratu pomidorowego i przyprawy.  Dodajemy groszek i dolewamy 2 szklanki wrzątku, dusimy pod przykryciem aż warzywa będą miękkie.








1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...