wtorek, 25 marca 2014

Zapiekane krewetki

Bardzo smaczne i szybkie danie kuchni egejskiej. Nie ma się co dużo rozpisywać tylko robić i próbować :)
Ja poznałam je dzięki mojej koleżance Turczynce.




Zapiekane krewetki

500g małych krewetek
2 zielone ostre papryki u mnie sivri biber
1 średniej wielkości słodka czerwona papryka u mnie kapya biberi
4 duże pieczarki
ząbek czosnku
4 duże pomidory
oliwa z oliwek
pul biber
tymianek 
sól
pieprz
odrobina zółtego sera

Krewetki obieramy myjemy. Wszystkie warzywa drobno kroimy i smażymy na oliwie. Najpierw chwile smażymy czosnek dodajemy papryki, pieczarki, obrane ze skórki i starte na tarce pomidory, za każdym razem po dodaniu kolejnych warzyw chwilę smażymy. Przyprawiamy do smaku i na koniec dodajemy krewetki. Wszystko mieszamy i przekładamy do kokilek. Lekko posypujemy żółtym serem i zapiekamy aż ser się stopi.




Güveçte karides

Bu tarifi İzmirli bir arkadaşımdan öğrendim. Tadı çok güzel, denemeye değer.

500g taze karides
2 tane acı yeşil biber
1 tane orta boy kapya biberi
4 tane büyük boy mantar
4 tane büyük boy domates
bir diş sarımsak
pul biber
karabiber
tuz
kekik
zeytinyağ

Tüm sebzeleri küçük küçük doğrayalım, sarımsaktan başlayarak: biberler mantar en son da rendelenmiş domatesler ekleyelim, biraz soteleyelim. Tuz biberler ve kekik ekleyip, taze yıkanmış ve ayıklanmış karidesleri de ekleyerek biraz pişmeye bırakalım. Güveçlere paylaştırıp üstüne biraz kaşar peyniri serpip fırınla kaşar eriyene kadar pişirelim..






6 komentarzy:

  1. o świetny pomysł takich krewetek nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie robiłam saganaki greckie. No z tym podobnie przesadziłam, bo tam było pomidorowo i z fetą;-) To Twoje danie chętnie spróbuję zrobić, Wygląda zjawiaskowo:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kupuję" to :) Krewetki bardzo lubię, więc to danie na pewno będzie mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam je z Marmaris, z jakieś knajpy przy porcie :-D Szukalam, szukalam, aż znalazłam. Smakuja rewelacyjnie, cala rodzina była zachwycona. Dzięki bardzo!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...