czwartek, 13 marca 2014

Tureckie ciasteczka z orzechami

Uwielbiam gotować z moją sześcioletnią córką. Zawsze robiąc cisteczka mogę liczyc na jej pomoc. Tym razem formowała kuleczki z ciasta, ja natomiast maczałam je w białku i orzechach. Wspólne gotowanie zaowocowało przepysznymi ciasteczkami, które zniknęły tak szybko jak się pojawiły.

A oto cudowne zdolne rączki mojej Pomocniczki :)



Tureckie ciasteczka z orzechami 

0,5 kostki masła lub margaryny (ja dodałam masło 125g, można też pół na pół margarynę i masło)
jajko
0,25 szklanki cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki mielonych orzechów laskowych
szklanka mąki
szklanka posiekanych orzechów laskowych

Masło, żółtko, cukier, proszek do pieczenia, mielone orzechy laskowe i mąkę dokładnie mieszamy i zagniatamy ciasto, z którego formujemy kulki. Kulki maczamy z jednej strony w roztrzepanym białku i naciskając obtaczamy z tej samej strony w posiekanych orzechach. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 175 stopni aż będą lekko rumiane. Studzimy na kratce.




Fındıklı kurabiye
125g tereyağ ya da margarin
yumurta 
0,25 su bardağı şeker
yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
yarım bardak un hale getirmiş fındık
bir su bardağı un
bir su bardağı kırık fındık

Yumurtanın akı ve kırık fındık hariç tüm malzemeleri karıştıralım. Ceviz büyüklüğünde parçaları koparıp yuvarlayalım. Yumurta akına batırıp hafifçe bastırarak fındıklara batıralım. 175 derecede hafif kızarana kadar pişirelim.




5 komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...