poniedziałek, 2 grudnia 2013

Zupa z soczewicy z pieczoną papryką i ziemniakami


Jedna z moich ulubionych zup z soczewicy. Nie jest to wersja klasyczna a z małymi zmianami ale właśnie dzięki tym zmianom smak zupy jest jeszcze lepszy.




Zupa z soczewicy z pieczoną papryką i ziemniakami

szklanka pomarańczowej lub żółtej soczewicy
3 średniej wielkości ziemniaki
cebula
3 pieczone papryki (ja dodaje papryki pieczone które zamroziłam latem)
5 szklanek wody
sól
pieprz mielony
pul biber opcjonalnie 
mały kawałek selera
mały kawałek pietruszki (ja dodałam natkę pietruszki gdyż w Turcji nie ma korzenia)
sok z cytryny
łyżka masła opcjonalnie
suszona mięta opcjonalnie

Ziemniaki i cebulę obieramy, kroimy na kawałki i dodajemy do umytej soczewicy i pieczonej papryki. Dodajemy seler i pitruszkę zalewamy wodą i gotujemy w szybkowarze 15 minut od zamknięcia odpływu powietrza. W zwykłym garnku gotujemy około 30 minut. Wszystko miksujemy blenderem i jeśli zupa jest za gęsta dodajemy szklankę wrzątku. Solimy i przyprawiamy do smaku. Jeśli lubicie miętę polecam przyprawić sosem z rozpuszczonego masła do którego dodajemy łyżeczkę suszonej mięty i lekko ją smażymy uważajac by się nie przypaliła gdyż będzie gorzka. Ja sos z mięty dodaje do klasycznej wersji zypy z soczewicy. Przed podaniem skropić sokiem z cytryny.




8 komentarzy:

  1. wypróbuję,dla mnie coś nowego ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosko...
    Zjadłabym sobie, oj tak... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, że wzbogaciłaś zupę naszymi ulubionymi ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta zupa zasługuje na tureckie tłumaczenie, bo chyba nie jest zbyt popularna tam, chyba, że się mylę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zagadza sie, ten jak i wczesniejszy post zasluguja na tlumaczenie, niestety wciaz mi brakuje czasu na pisanie. Postaram sie to jak najszybciej nadrobic. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Wypróbowałam. Przepyszna

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...