poniedziałek, 15 lipca 2013

Sernik z pistacjami i białą czekoladą


Przed przyjazdem do Polski planowałam upiec sernik z pistacjami. Sprawdzałam czy przepisy na takowy są w internecie ale za wiele nie było. Sernik na zimno albo z pasta pistacjową a ja chciałam użyć mielonych pistacji które kupiłam i przywiozłam z Turcji. Postanowiłam więc upiec tradycyjny sernik dodając białą czekoladę, pistacje mielone i całe. Sernik wyszedł rewelacyjny jedynie spód mi nie smakował więc robiąc go kolejny raz na spód dam jedynie dużo łuskanych pistacji



  
Sernik z pistacjami i białą czekoladą

spód
130g herbatników
60g masła 
łuskane pistacje (dowolna ilość)

Herbatniki i pistacje rozdrabniamy blenderem dodajemy roztopione masło, dokładnie mieszamy i rozprowadzamy na dnie tortownicy


masa serowa
1kg sera do serników (w Turcji süzme yoğurdu)
4 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej (w Turcji 3 łyżki nişasta)
niepełna szklanka cukru
80g mielonych pistacji
tabliczka białej czekolady
2 łyżki wody różanej (gül suyu)

Ser lekko miksujemy z cukrem i wodą różaną lub mieszamy trzepaczką jeśli jest wystarczająco rzadki. Wbijamy po jednym jajku i lekko mieszamy jedynie do połączenia się składników, dodajemy mąkę ziemniaczaną, pistacje i rozdrobnioną białą czekoladę, lekko mieszamy łyżką. Przekładamy na spód z herbatników a jeśli ktoś woli z samych pistacji. Pieczemy przez około godzinę w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.


polewa
 200ml śmietanki kremówki 
tabliczka białej czekolady
2łyżki  mielonych pistacji

Śmietankę i czekoladę wkładamy do rondelka i podgrzewamy na małym ogniu, gdy czekolada się rozpuści i masa zacznie wrzeć i gęstnieć zdejmujemy z ognia i polewamy sernik. Chłodzimy go przez noc w lodówce i przed podaniem posypujemy mielonymi pistacjami.

 




Antep fıstıklı ve beyaz çikolatalı cheescake

alt tabanı
130g bisküvi
60g tereyağı
istediiniz kadar antep fıstığı

Fıstıkları rondodan geçirip kalan malzemelerle karıştırıp taban oluşturuyoruz. Benım tavsiyem bu taban yerine tepsinin dibne sadece antep fıstığın içleri bol bol koyulursa daha güzel olur.


cheescake içi
1kg cheescake peyniri ya da süzme yoğurdu
4 yumurta
2 kaşık nişasta
80g kıyılmış antep fıstığı
beyaz çikolata
2 kaşık gül suyu

Süzme yoğurdu şeker ve gül suyu ile hafifçe karıştırıyoruz. Tek tek yumurta kırıp karıştırmaya devam ediyoruz. Nişasta antep fıstığı ve küçük küçük parçalanmış beyaz çikolatayı karıştırıp taban üzerine döküyoruz. 150 dereceye ısıtılmış fırında bir saat cıvarında pişiriyoruz.

üstüne sos
200ml krema
beyaz çikolata bir paket
kıyılmış antep fıstıkları 

Krema ve beyaz çikolatayi eritiyoruz ve biraz katılaşana kadar pişiriyoruz. Cheescake üstüne döküyoruz. Buzdolabında bekletiyoruz servis etmeden önce antep fıstıkları serpiyoruz.




12 komentarzy:

  1. To dopiero fuzja smaków:)! Zrobię taki sam ale zamiast pistacji dam...coś innego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamiast pistacji polecam prażone orzeszki ziemne bez soli. Robiłam - bomba!

      Usuń
  2. Z pistacjami jeszcze nie jadłam, pewnie taki trochę słony w smaku? muszę spróbować kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, słony nie jest, dodawałam mielone pistacje które kupiłam w Turcji, bez soli.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy! Nigdy jeszcze nie jadłam takiego "tureckiego" sernika, chętnie skusiłabym się na kawałek ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Łał, musiał smakować wyjątkowo :) Uwielbiam wszystko, co z pistacjami, ale sernika jeszcze nie próbowałam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę go zrobić:) stanę na głowie a skombinuję te pistacje:)a tym bardziej, że wystarczą dwie łyżki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym również dodać, że taki sernik jest pyszny z mielonymi migdałami i lukrem migdałowym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam ten sernik w ten weekend. Spód według przepisu ale mnie bardzo smakował:), ciasto ogólnie takie jak kupowane (w sensie bardzo dobre). Celowo dałam solone pistacje, spodziewałam się słonej nuty w cieście, ale sernik wyszedł całkowicie słodki i tak jakby tych pistacji nie było za bardzo w nim czuć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ulubiony sernik mojego syna i męża.Jest pyszny i prosty wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...