czwartek, 11 lipca 2013

Coś z bakłażanem.

Jak dokładnie nazwać tę potrawę? Pizza? Zapiekanka? A może tarta na cieście francuskim? Wszystko zależy od tego kto będzie ją jadł. Potrawę wymyśliłam na poczekaniu na prośbę mojej córki, która chciała pizzę z bakłażanem. Ciasto francuskie miałam kupione a farsz zrobiłam według uznania i znajomości kuchni tureckiej :)





Pizza z bakłażanem na cieście francuskim 

bakłażan
łyżeczka koncentratu pomidorowego
mała cebula
2 ząbki czosnku
ser żółty lub mieszanka kilku serów według uznania (w Turcji użyłabym mieszankę sera tulum, kaşar i klasik beyaz peynir)
sól
pieprz
kumin
tymianek
pul biber
oliwa z oliwek
natka pietruszki
 

Bakłażan obieramy kroimy w niewielkie kawałki i wkładamy do osolonej wody na 30 minut by pozbawić go goryczki. Na odrobinie oliwy smażymy pokrojoną w małą kostkę cebulę i czosnek. Dodajemy bakłażan i smażymy około 10 minut często mieszając. Dodajemy łyżeczkę koncentratu pomidorowego, przyprawiamy i smażymy dalej aż koncentrat i przyprawy zaczną pachnieć. Dolewamy odrobinę wrzątku i dusimy aż woda wyparuje a bakłażan będzie prawie miękki. Bakłażan to warzywo które dość długo należy gotować. Jeśli zostawimy go twardego nie upiecze się a jeśli będziemy go długo piec będzie suchy.
Ciasto francuskie układamy na spód formy a na ciasto równomiernie rozkładamy bakłażanowy farsz, kruszymy ser lub kilka rodzai sera. Pieczemy około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Przed podaniem posypujemy natka pietruszki





 Mılföy hamurunda patlıcanlı turta

patlıcan
mılföy hamuru
kuru soğan
2 diş sarımsak
tatlı kaşığı salça
tuz
karabiber
kimyon
kekik
tatlı kaşığı salça
kaşar, tulum, klasik beyaz peyniri


Ptlıcanları soyup tuzlu suda bekletiyoruz. Kuru soğanı ve sarımsağı küçük küçük doğruyoruz, zeytin yağda soteliyoruz. Tuzlu suda bekletilmiş patlıcanları ekleyip ara sıra karıştırarak 10 dakika soteliyorz. Salça, tuz , baharatı katp koku çıkana kadar sotelemeye devam eiyoruz. Az sıcak su ekleyip pişiriyoruz. Su buharlaşınca ocağı kapatıyoruz. Tepsiye milföy hamuru dizip üstüne patlıcanlı harcı üstüne de peynirleri koyuyoruz ve 180 derecede fırında pişiriyoruz.





7 komentarzy:

  1. Ellerine sağlık canım...Enfes görünüyor....:)
    Sevgilerimle,

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak, dlatego nie wiedziałam jak ma ją nazwać :) córka chciała pizzę z bakłażanem więc dostała. Najważniejszy jest smak a ta smakuje bardzo dobrze.

      Usuń
  3. :) Wyglada super apetycznie i chcialabym wyprobowac Twoj przepis, tylko nie wiem skad wziac ciasto francuskie w Turcji? Czy moglabys mi napisac, gdzie kupujesz i jak nazywa sie to cudo po turecku? Pozdrawiam. Sahla

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wypróbowuję :) Nie miałam bakłażana dałam wiec dynię, słodką parykę i ayvar zamiast pul biber, jestem bardzo ciekawa efektu :) Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...