wtorek, 16 kwietnia 2013

Bazlama tureckie pieczywo

Bazlama to świetne pieczywo na śniadanie. Jeśli choć raz byliście tu w Turcji na wiejskim sniadaniu z pewnością ją jedliście. Może być w formie małych lub dużych okrągłych placków. Robi się ją bardzo szybko i równie szybko je. Najlepsza jest ze świeżym masłem i serem. Jak się ją je? Otwiera się w środku smarując masłem i wkłada dowolne dodatki sniadaniowe. Proszę nie mylić bazlamy z arabską pitą. Bazlama jest grubsza i bardziej treściwa.




Bazlama

400g mąki pszennej
300ml wody
łyżeczka suchych drożdży
sól


Zagniatamy drożdżowe ciasto i odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę. Ciasto ma być luźne nie zwarte. Po wyrośnięciu wykładamy na stolnicę oprószoną mąką i lekko zagniatamy. Dzielimy na dwie części i rękoma formujemy okrągłe i dość płaskie placki. Na gazie stawiamy ceramiczną lub teflonową patelnię. Ja używam ceramiczną. Nagrzewamy ją i na suchą kładziemy bazlamę. Nie dodajemy żadnego tłuszczu. Smażymy na małym ogniu aż zaczną się pojawiać bąble powietrza. Sprawdzamy czy strona którą smażymy jest lekko rumiana wtedy przewracamy bazlamę i dosmażamy z drugiej strony. Podobnie postępujemy z drugą bazlamą. Gorącą podajemu na stół. Możemy równie dobrze zrobić kilka małych bazlam wtedy czas smażenia się skróci.



Bazlama

400g un
300ml su
tuz
1 talı kaşığı kuru maya

Mayalı hamuru yapıp bir saat dinlendiriyoruz. Hamurundan 2 beze yapıp bazlama şekli veriyoruz ve ceramik yada teflon tavada yağsız pişiriyoruz.


9 komentarzy:

  1. Hmmmmnia mniam... jak zrobie dam znac:) dziekuje za podzielenie sie przepisem:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, czekam na wiadomość czy smakowała. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Chciałam zapytac czy pişi i bazlama to jest to samo? Tesciowa bardzo podobnie robi pişi ale nigdy nie widzialam jak robi ciasto... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pişi smazy sie w glebokim tluszczu ale ciasto jest takie samo moze tez byc z proszkiem do pieczenia lub soda.

      Usuń
  3. Cześć, od jakiegoś czasu "obserwuję" twojego bloga, podobają mi się twoje przepisy. Mam pytanie, czy bazlama, pide czy też lavas można zrobić z mąki pełnoziarnistej? pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć, wlasnie zrobiłam bazlamę wg przepisu no i coś mi nie wyszło.... niby na zewnątrz super ale w środku surowa:/ co zrobilam nie tak? proszę o rade na przyszłośc?Świetny blog! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byc moze ciasto bylo za grube lub smazone na mocnym ogniu gdyz nie zdazylo sie usmazyc. Ja najpierw smaze na malym ogniu i przykrywam pokrywka jesli robie duza i gruba bazlame. Dopiero na koniec zwiekszam plomien i czekam az sie zarumieni.

      Usuń
  5. Trochę ściemniasz stosowałem się według przepisu który zaserwowałaś i bywałem w Turcji to nie to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm a ja mieszkam w Turcji i każdy kto jadł moją bazlamę mówi że smakuje lepiej niż ta ze sklepu :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...