piątek, 1 lutego 2013

Pomarańczowo-korzenna tarta z owocami

Tydzień intensywnej pracy i gotowania chcę zakończyć slodkim akcentem. Wczoraj wzięło mnie na innowacje i stworzyłam orientalną wersję zwykłej tarty. Wszyscy Ci, którzy lubią zapach pomarańczy i przpraw będą nią zachwyceni.




Przepis jest na jedną większą (średnica 27cm)  lub 4 mniejsze (średnica 11cm) tarty. Ja robiłam cztery małe.




Pomarańczowo-korzenna tarta z owocami

składniki
170g mąki
50g drobnego cukru ja używam cukru pudru
żółtko
110g schłodzonego masła
łyżeczka soku z pomarańczy
skórka z jednej pomarańczy
szczypta cynamonu
szczypta imbiru
szczypta mielonych gożdzików
trzy  podane wyżej przyprawy można zastąpić małą łyżeczką przyprawy do piernika
4 jabłka
2 gruszki
dodatkowo 4 łyżeczki soku z pomarańczy (opcjonalnie)

Mąkę, cukier, żółtko, schłodzone masło, przyprawy, łyżeczkę soku z pomarańczy i startą skórkę mieszamy i zagniatamy kruche ciasto. Skórkę z pomarańczy najlepiej zetrzeć na tarce o drobnych otworach. W żadnym wypadku nie ścieramy białych części gdyż ciasto bedzie gorzkie. Wystarczy dosłownie jedno pociagnięcie tarki i przekręcamy pomarańczę by nie zetrzeć za dużo. Skórka ma nadać ciastu przepiekny pomarańczowy zapach. Zagniecione ciasto odstawiamy do lodówki na godzine i w tym czasie przygotowujemy owoce. Obieramy i kroimy je w cienkie plasterki. Jeżeli tarte pieczemy w jednej wiekszej formie ciasto dzielimy na dwie części. Ze względu na to iż robiłam 4 małe tartaletki, ciasto podzieliłąm na 8 części. Spód każdej foremki smaryjemy masłem i wykładamy część ciasta następnie układamy owoce i kolejną częścią przykrywamy je w dowolny sposód. Ja układałam na owocach oderwane kawałeczki ciasta. Tartę pieczemy w piekarniku 180 stopni góra dół na środkowej pólce aż ciasto się lekko zarumieni.
Opcjonalnie tuż przed podaniem posypać cukrem pudrem i skropić łyżeczką soku z pomarańczy.


4 komentarze:

  1. zrobie na pewno, to moje smaki!!

    OdpowiedzUsuń
  2. takie mini tarty, świetne! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba sie w slinie utopie... wszystko co lubie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy gdzieś w Izmirze można kupić gotową przyprawę do piernika??? Obeszłąm już Kipę i Migrosa i nadal nie mogę znaleźć..

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...