sobota, 29 grudnia 2012

Chleb bez niego nie ma posiłku.

Nie wiem jak u Was ale w Turcji chleb je się do każdego posiłku. Śniadanie, obiad, kolacja. Chleb turecki nigdy mi nie smakowł. Przypomina biała bułke na polepszaczach a nie chleb. Zawsze tęskniłam za polskim pachnącym drożdżami chlebkiem albo razowcem na zakwasie. Zdając sobie sprawę że nawet wiejski turecki chleb to nie to co polski postanowiłam sama zająć sie pieczeniem.



Pierwsze wypieki były z mieszanek chlebowych. Uczyłam się piec i szukać produktów których mogłabym użyc do wypieku chleba. Teraz już wiem że mieszanki chlebowe w Turcji są beznadziejne. Chleb jest niesmaczny. 
Wciąż mam również problem ze znalezieniem maki chlebowej. Nie mamy tu w sklepach dużego wyboru mąk. Powszechnie dostepna jest mąka pszenna, pszenna razowa, i pszenna z otrębami. Niestety trafić na makę żytnią to cud. Ostatnio znalazłam w internecie hurtownię sprzedającą różne produkty do wypieku ciast babeczek i chlebów. Zakupiłam mąkę zytnia, gryczana, owsianą jeczmienna i czekam na przesyłkę.





Wyhodowałam też zakwas niestey z braku żylniej mąki mój zakwas czeka w lodówce na pierwszy wypiek.
Rodzina szczególnie mąż sa zachwyceni prawdziwym pachnacym chlebem.
Najczęściej korzystam z przepisów Pracowni wypieków
Nie piokę w maszynie a w piekarniku, ciasto wyrabiam ręcznie.

3 komentarze:

  1. ja jeszcze nigdy nie używałam mąki owsianej czy żytniej bo po tym jak nie wyszedł mi zakwas na chleb się poddałam.często natomiast używam otrębów wymieszanych z mąką pszenną. też bym chciała kiedyś upiec chleb :) gratuluję efektów te chleby wyglądają jak malowane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakwas nie koniecznie trzeba robic na mace zytniej, na mace pszennej tez bardzo dobrze wychodzi i z doswiadczenia moge powiedziec, ze lepiej smakuje mojej rodzinie, bo chleb nie jest taki kwasny. Wtedy zeby chleb wyszed ladny i ciemny w srodku mozemy uzyc maki razowej wymieszanej z maka pszenna, albo dodatek otrab. jestem zwolenniczka nasioan wiec do chleba zawsze dodaje szklanke roznych nasion. Chleb utrzymuje sie dlugo swiezy i nie wysusza sie... Bardzo podoba mi sie Twoj blog obserwuje go czesto. Pozdrawiam z Francji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli moge uzyc zwyklej bialej maki pszennej i tez wyhoduje zakwas. Sprobuje bo moje dzieci nie lubia kwasnego smaku chleba z zytnim zakwasem wiec dostana z pszennym ja i maz nie zrezygnujemy z zytniego bo to smaki dziecinstwa :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...